Cucur Jagung Berudang Carrot

Cucur Jagung Berudang Carrot


Assalamualaikum dan salam jumaat yang barakah.
Alhamdulillah ini lah hasil dari berbudi dengan tanah.  
Walaupun hanya ada 8 pokok saja jagung ni sebab ruangan tanah yang terhad, hasilnya 
Alhamdulillah setiap pokok ada 2 tongkol jagung. Kalau di darab dengan dua memang banyak jugak lah tu kan. Pertama kali jugak kaknoor mencuba tanam jagung ni. 
INsya ALLAH rasa nya tambahkan lagi space untuk jagung lain kali sebab sedap sangat jagung tanam sendiri petik terus buat cucur jagung macam kat bawah ni 
TERBAIK YOU..

Resepinya selalu dah kaknoor letak, cuma kali ni di tambah dengan jagung manis fresh mresh ni lagi lah bertambah sedap cucur udang jagung carrot ni kan.


Buah sulung ni cantik tak kak ton??




BAHAN NYA
2 cawan tepung gandum
20 ekor udang dibersihkan *nak kurang atau lebih terpulang pada kolestrol masing-masing ya
1 biji bawang besar dihiris
1 biji cili merah 
3 tongkol jagung
sedikit daun kucai atau daun bawang di hiris panjang 1" kaknoor ganti carrot sebab takde stok kucai
sedikit serbuk kunyit
sedikit baking powder
sedikit cili flakes
air secukupnya
minyak untuk menggoreng,garam dan gula sikit

Campurkan kesemua bahan-bahan  dan agak-agak lah bancuhan tu, biar agak kental sikit, jangan terlalu cair, untuk meranggupkan cucur udang tu semasa minyak sedang panas tu, masukan sesudu minyak panas dalam bancuhan, dan gaulkan biarkan rata baru digorengkan dengan menggunakan sudu atau senduk terpulang lah, sehingga kekuningan dan agak  memang sedaplah kalau time panas-panas tu dihidangkan, apa lagi di gandingkan dengan secawan kopi kaw-kaw punya terbaikkk lah.



Kebetulan ada udang jadi kaknoor letakkan udang sikit lah, tapi kalau takde udang pun cucur jagung ni dah sedap sangat pun, ada udang tambah sedap dan tambah kolestrol jugak lah ...



Saje nak tayang udang tu kot-kot ada yang teringin sila lah ya
Jangan malu-malu buat macam rumah sendiri hahaha....
Happy weekend untuk semua nya.


12 comments:

  1. Udang yg timbul disebalik cucur itu yg membangkit rasa tergoda KakNoor
    Kakak cucur apa pun kalau ada udang memang suka:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah kakzakie sama lah kalau ada udg mmg terbaik tpi kolestrol pun terbaik jugak tu

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. Cucur jagung udang berkarot..
    Aduhai..
    Bahan2nya pun dah memikat selera kak noor..
    Apa lagi dgn jagung fresh dari ladang sendiri ye kak noor..
    Bertambahlah sedap ..

    ReplyDelete
  3. Saya baru2 ni memang teringin sangat nk buat cucur jagung.Sedapkan kak noor...tapi buat masa ni tak boleh lah nk taruk udang.

    ReplyDelete
  4. Nampak sedapnya kak Noor, nak cuba nanti lah.

    ReplyDelete
  5. terus rasa nk buat ujung minggu nih kak noor oi... apa menggoda sgt cucur kak noor nih

    ReplyDelete
  6. Jagung fresh from the farm lg bertambah sedap cucurnya ditambah dgn udang lglah yummy.

    ReplyDelete
  7. SEDAPNYA CEKODOK JAGUNG SEGAR DARI KEBUN SENDIRI...

    ReplyDelete
  8. keren banget nih artikelnya, bagus banget makanannya jadi pingin ikutan bikin

    ReplyDelete

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home